З 22.04-26.04.2024 н.р. у ЗДО №169 "Берегиня" ЗМР організований та проведений "Тиждень безпеки дитини", на виконання річного плану роботи та з метою підготовки до дій у надзвичайних ситуаціях. Під час "Тижня безпеки дитини" проведені заходи відповідно до розробленого Плану проведення: організовані тематичні бесіди, консультації, ігри-міркування, онлайн заняття, які спрямовані на формування в дітей ціннісного ставлення до власного здоров'я та життя. Підготовлені тематичні матеріалии та оформлені стенди безпеки у ЗДО.
У закладі дошкільної освіти №169 "Берегиня" ЗМР з 20.11.2023 по 24.11.2023 р. організований та проведений "Тиждень безпеки дитини", у закладі організована комплексна робота з даного напрямку. Педагогічні працівники підготували тематичні заняття, дидактичні ігри, бесіди, консультації. Проведені тематичні заходи педагогів спрямовані на усталення свідомої обачності у малят, особливо під час воєнного стану в Україні, навичок орієнтування та швидкого реагування на різноманітні надзвичайні ситуації. Дякуємо усім учасникам освітнього процесу за підготовлений матеріал та активну участь батьків та вихованців. Бережіть себе.
«Тиждень безпеки дитини» в дошкільному навчальному закладі №169 «Берегиня» ЗМР організований та проведений з 07.11.2022-11.11.2022 , згідно з наказом про проведення «Тижня безпеки дитини». після затвердженого наказу, члени творчої групи склали план основних заходів підготовки до проведення «Тижня безпеки дитини». На основі загального плану проведення «Тижня безпеки дитини» вихователі склали плани заходів для кожної вікової групи, які заповнили зміст навчально-виховної роботи з дітьми до якого ввійшли: тематичні заняття, дидактичні, сюжетні, театралізовані, ігри з елементами безпеки життя та ін.
Роботи групи 4 р.ж. групи "Соняшник"
Роботи 5 р.ж. групи "Ромашка"
Роботи 6-7 р.ж. старша та підготовча групи
Не залишайте дітей без нагляду!
Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.
Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди - потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.
Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!
- кожна дитина має усвідомлювати, що немає більшої цінності, ніж життя, має бути впевненою, що її люблять і цінують;
- дитина має знати, що у неї є права. Так само, як право дихати, вона має право захищати своє тіло, свої думки, свої погляди;
- дитина не повинна боятись. Страх - поганий помічник у ситуаціях, коли треба діяти рішуче і швидко;
- не можна виховувати у дитини сліпе підкорення авторитету дорослого або виробляти у неї автоматичні звички. Дії дитини мають бути свідомими і розумними, а дорослі повинні заохочувати прояви дитячої ініціативи;
- дитина має довіряти близьким дорослим - батькам, вихователям - і, не вагаючись, розповідати їм про будь-яку пригоду; дитина має бути певною, що близькі зрозуміють та допоможуть;
- у розмовах з дитиною не може бути заборонених тем;
- діти мають бути певні: ніхто не каратиме їх за відмову розмовляти з незнайомими людьми. У ситуації, коли дорослі проявляють настирливість чи агресивність, діти мають право брехати, кричати, тікати, здіймати паніку, робити все, що вважають за потрібне, аби залишитися неушкодженими;
- дитина має знати, що інтимні частини тіла належать лише їй, і у відсутності батьків та вихователів ніхто без дозволу дитини не має права їх оглядати, а тим більше - торкатися. Навіть під час медичних оглядів у дошкільних навчальних закладах поруч з дитиною має бути вихователь.
Варто зважати на те, що безпека - це не просто сума засвоєних знань, а стиль життя, вміння адекватно поводитися в різних ситуаціях. Адже опинитися в екстремальній ситуації дитина може зовсім несподівано, тоді, коли близького дорослого, який захистив би її, немає поруч.
Найкраще навчити дитину орієнтуватися в складних ситуаціях можуть лише батьки своїм власним прикладом .А особливо плідним буде таке навчання, коли воно відбуватиметься разом з дітьми у формі гри.
Якщо у вашій квартирі (в багатоповерховому будинку, на останніх поверхах) сталася пожежа, слід прийняти ряд заходів, які допоможуть вибратися назовні неушкодженими. Наведені нижче вправи допомагають навчитися таким заходам.
1. Вправа зі скачування з ліжка.
Якщо ви прокинулися від шуму пожежі або запаху диму, не сідайте в ліжку, а скотіться з нього прямо на підлогу. Якщо ви сядете в ліжку, ви можете вдихнути дим, в якому можуть бути отруйні гази.
2. Вправа з переміщення поповзом.
Проберіться поповзом по підлозі під хмарою диму до дверей вашої спальної кімнати. Так ви уникните отруєння димом.
3. Вправи з визначення, чи є пожежа за дверима, і захисту від диму.
Досягнувши дверей, не відкривайте їх, так як за ними може бути вогонь. Обережно доторкніться до дверей або ручки (якщо вона нижче рівня диму) тильною стороною долоні. ( можуть задати справедливе запитання: «Навіщо це робити таким способом?» Відповідь: тильною - більш чутливою - стороною долоні безпечніше й ефективніше можна визначити температуру дверей та ручки. Якщо за дверима пожежа - температура висока.) Якщо двері не гарячі, ви можете їх обережно відкрити. Якщо двері гарячі, не відкривайте їх, а закупорьте щілину під дверима, щоб запобігти подальшому проникнення диму, повертайтеся поповзом у глибину кімнати і приймайте заходи з порятунку.
4. Вправа з затримки дихання і відкривання вікна.
Відкрийте вікно. Можливо, доведеться зробити вдих і затримати дихання, ставши на ноги в диму, щоб відкрити вікно. Рекомендується скоротити до мінімуму час, протягом якого ви знаходитесь в диму, тому перед тим як піднятися, щоб відкрити вікно, слід зробити глибокий вдих. Потім піднятися, відкрити ручки вікна, знову присісти навпочіпки і глибоко вдихнути, а потім, відкривши вікно, висунутися з нього і закричати: «ДОПОМОЖІТЬ! ПОЖЕЖА! »
Якщо, стоячи біля вікна, ви задихаєтеся від диму, знову сядьте навпочіпки і глибоко вдихніть. Потім знову, висунувшись з вікна, кличте на допомогу, намагаючись привернути до себе увагу.
5. Вправа з виходу з палаючої квартири.
Якщо можна відкрити двері вашої спальні, виберіться з неї на четвереньках і закрийте за собою двері. Пересуваючись на четвереньках, щоб залишатися нижче рівня диму, прямуйте з вашої квартири до виходу. Дайте знати всім у квартирі про пожежу, але не піддавайте себе при цьому ризику. Якщо через пожежу ви не можете вийти з квартири, поверніться в свою кімнату і виконуйте дії, описані в завданні 4. Ви обов'язково повинні закривати за собою всі двері, через які проходите.
6. Вправа з переміщення телефону і викликом пожежної команди.
Як тільки ситуація стане досить безпечною, щоб подзвонити, викличте пожежну команду. Якщо ви не можете вибратися в безпечне місце, можливо, ви зможете поставити наявний у вашій квартирі телефон на підлогу і набрати «101», щоб викликати пожежну команду. Це можна зробити лише за умови, що ви не піддастеся ризику: за зачиненими дверима, які обгороджують вас від вогню, і лежачи на підлозі, нижче рівня диму. Відтренуйте відповідну ситуацію з дзвінком диспетчеру:
1. Адреса?
2. Об'єкт? (Де пожежа, наприклад: у дитсадку, в квартирі, на складі і т.д.)
3. Що горить? (Що конкретно горить у квартирі або деінде….)
4. Номер будинку?
5. Номер корпусу?
6. Номер під'їзду?
7. Номер квартири? 8. Який поверх? Скільки поверхів у будинку?
9. Код? (Для входу в під'їзд.) 10. Чи є небезпека для людей?
11. Прізвище?
12. Телефон?
7. Вправа з безпечного покидання квартири через вікно (в будинку, що має малу поверховість)
У разі відсутності іншого шляху порятунку, покидайте приміщення через вікно. Якщо вікно знаходиться на висоті другого поверху, викиньте подушки і матрац вниз і, якщо під руками немає міцної мотузки, зробіть «канат», зв'язавши за кінці постільну білизну. Спускайтеся по ньому вниз. Це допоможе або пом'якшити ваше падіння з вікна, або опуститися ближче до землі. Маленьким дітям не рекомендується самим зв'язувати канат з білизни, оскільки, якщо він розв'яжеться, дитина ризикує в результаті падіння отримати серйозні травми. Канат повинні зробити дорослі або старші за віком діти. Він повинен бути зв'язаний дуже міцно і надійно закріплений, бажано як можна ближче до вікна. Не стрибайте з вікна, а звісьте спочатку ноги і, розвернувшись, опустіться повністю на руках, тримаючись за підвіконня. Потім розтисніть руки і стрибайте на подушки або матрац. Якомога швидше повідомте про пожежу сусідів, щоб вони зателефонували в пожежну охорону, або ж самі скористайтеся найближчим таксофоном або мобільним телефоном.
8. Вправа з герметизації приміщення.
Якщо дим і полум'я не дозволяють тобі вийти назовні, закрий двері і заткни рушниками або простирадлами всі щілини і отвори. Це запобігатиме потраплянню диму в кімнату, де ти знаходишся.
9. Вправа з гасіння на собі або на комусь палаючого одягу
Учні повинні усвідомити: багато осіб при пожежі отримують серйозні опіки через те, що на них загоряється одяг.
Що потрібно робити з людиною в цьому випадку:
- зупинити його ( біганина і паніка в цьому випадку не допоможуть, а будь-який рух повітря або вітер ще більше розпалять полум'я і воно швидше пошириться по одягу);
-повалити на землю або на підлогу ( постарайтеся поставити йому підніжку - коли людина перебуває у вертикальному положенні, вогонь, рухаючись вгору, наближається до обличчя);
-катати його по землі або по підлозі, так як це гасе полум'я;
Якщо поблизу є шматок щільної (краще вологої) тканини – накиньте його на палаючу людину. Це припинить доступ кисню. Коли полум'я буде загашено, виклич "швидку допомогу» і почни охолоджувати опіки водою. Не можна знімати ніякі предмети одягу, які прилипли до ураженого місця потерпілого.
Якщо скласти ці три простих дії разом, їх можна сформулювати так: ЗУПИНИТИ, ПОВАЛИТИ, КАТАТИ.
Виберіть напарника і повправляйтесь у виконанні дій «зупинити, повалити, катати». Можна вправлятися і поодинці, уявивши, що одяг загорівся на вас.