Результати проведення «Підсумкового моніторингового дослідження»

(травень 2024 року)

динаміки змін

у розвитку дітей дошкільного віку

відповідно Базового компоненту

в ЗДО №169 «Берегиня» ЗМР у 2023/2024 навчальному році.

Відповідно до плану роботи ЗДО №169 «Берегиня» ЗМР на 2023/2024 н.р. у травні  було проведено підсумкове моніторингове вивчення з метою визначення можливостей дошкільників  (моніторинг досягнень дітей молодшого, раннього, середнього  та старшого дошкільного віку).

     В результаті діагностики з’ясовано, що вся освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина» та інших  документів в галузі дошкільної освіти.

      Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу у вікових групах, свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. 

Результати моніторингового вивчення в  групі раннього віку «Крихітки» свідчать:

      У групі 3 р.ж. «Крихітки» обстежено 14 дітей (100%), згідно проведених досліджень можна проаналізувати показники по освітнім напрямкам.

Освітній напрям «Особистість дитини» -  78,5% дітей мають середній рівень засвоєння знань, 21,5% мають достатній рівень засвоєння знань.

        Освітній напрям «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 78,5% дітей мають середній  рівень, 21,5% мають достатній   рівень засвоєння знань.

      Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі» - 78,5% дітей мають середній  рівень, 21,5% мають достатній   рівень засвоєння знань.        Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» - 78,5%  дітей має середній рівень, 21,5%  дітей мають достатній  рівень засвоєння знань.

     Освітній напрям «Гра дитини» - 57% дітей має достатній рівень, 43% - середній рівень засвоєння.

     Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 78,5% дітей мають середній, 21,5% мають достатній рівень засвоєння знань. 

       Освітній напрям «Мовлення дитини» -93% дітей середній рівень, 7% достатній рівень засвоєння знань. 

 

Результати моніторингового вивчення в  групі молодшого віку «Соняшник» свідчать:

                  У групі 4 р.ж. «Соняшник» обстежено 21 дитина (100%), згідно проведених досліджень можна проаналізувати показники по освітнім напрямкам.

   Освітній напрям «Особистість дитини» -  28,5% дітей мають середній рівень, 71,5% мають достатній рівень засвоєння знань.

        Освітній напрям «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 19% дітей мають середній  рівень, 53% мають достатній   рівень засвоєння знань та 28% мають високий рівень.

      Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі» - 5% дітей мають середній  рівень, 90% мають достатній   рівень засвоєння знань та 5% мають високий рівень.

    Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» - 5%  дітей має середній рівень, 95%  дітей мають достатній  рівень засвоєння знань.

     Освітній напрям «Гра дитини» - 10% дітей має достатній рівень, 90% - середній рівень засвоєння знань.

     Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 14% дітей мають середній рівень, 76% мають достатній рівень засвоєння знань та 10% мають високий рівень засвоєння знань. 

       Освітній напрям «Мовлення дитини» -10% дітей середній рівень, 90% достатній рівень.

 

 

Результати моніторингового вивчення в  групі середнього віку «Ромашка» свідчать:

       У групі 5 р.ж. «Ромашка» обстежено 20 дітей (100%), згідно проведених досліджень можна проаналізувати показники по освітнім напрямкам.

   Освітній напрям «Особистість дитини» -  25% дітей мають середній рівень, 75% мають достатній рівень засвоєння знань.

        Освітній напрям «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 15% дітей мають середній  рівень, 75% мають достатній   рівень засвоєння знань та 10% мають високий рівень.

      Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі» - 5% дітей мають середній  рівень, 85% мають достатній   рівень засвоєння знань та 10% мають високий рівень.

    Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» - 15%  дітей має середній рівень, 80%  дітей мають достатній  рівень засвоєння знань та 5% мають високий рівень.

     Освітній напрям «Гра дитини» - 100% дітей має достатній рівень засвоєння.

     Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 10% дітей мають середній, 85% мають достатній рівень засвоєння знань та 5% мають високий рівень. 

       Освітній напрям «Мовлення дитини» -10% дітей мають середній рівень, 85% мають достатній рівень засвоєння знань та 5% мають високий рівень. 

 

 

 

 

Результати моніторингового вивчення в  групі старшого віку  свідчать:

            У групі старшого дошкільного віку 6-7 р.ж. із 38 вихованців обстежено 30 дітей (79%), згідно проведених досліджень можна проаналізувати показники по освітнім напрямкам.

   Освітній напрям «Особистість дитини» -  40% дітей мають середній рівень, 50% мають достатній рівень засвоєння знань та 10% високий рівень .

        Освітній напрям «Дитина в соціумі» - моніторинг показав, що 20% дітей мають середній  рівень, 43% мають достатній   рівень засвоєння знань та 37% мають високий рівень.

      Освітній напрям «Дитина у природному довкіллі» - 6% дітей мають середній  рівень, 76% мають достатній   рівень засвоєння знань та 18% мають високий рівень.

    Освітній напрям «Дитина у світі мистецтва» - 6% дітей мають середній  рівень, 76% мають достатній   рівень засвоєння знань та 18% мають високий рівень.

     Освітній напрям «Гра дитини» - 6% дітей має середній рівень знань, 76% має достатній рівень засвоєння знань та 18 % має високий рівень.

     Освітній напрям «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» - 13% дітей мають середній рівень знань, 70% мають достатній рівень засвоєння знань та 17% мають високий рівень. 

       Освітній напрям «Мовлення дитини» -26% дітей мають середній, 60% мають достатній рівень засвоєння знань та 14% мають високий рівень. 

 

 

Висновок. Моніторинг реалізації освітньої програми закладу по групах виявив, що в основному знання та уявлення всіх дітей відповідають показникам компетентності, наведеним у програмі “Дитина”. Робота щодо реалізації завдань освітніх напрямів в групах дошкільного віку також велась відповідно до основних вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні. Порівнюючи рівень знань дошкільників за вересень та травень, то показники значно збільшилися по всіх освітніх напрямках у всіх вікових групах, це показник систематичної та якісно організованої роботи, згідно освітньої програми та БК.

Враховуючи вищевказане, під час організації освітньої діяльності дітей в різних вікових групах, необхідно керуватись наступними рекомендаціями: Рекомендовано:

1.     Вихователям всіх вікових груп:

1.1.         Забезпечити виконання усіх розділів програми розвитку вихованців дошкільного віку згідно програми «Дитина», освітніх напрямів Базового компоненту дошкільної освіти враховуючи результати моніторингу.

1.2.         Підвищувати рівень мовленнєвої активності, спонукаючи кожну дитину до участі в обговоренні, даючи можливість висловлювати власні думки, чергувати мовленнєві завдання з іншими видами дитячої діяльності для збереження інтересу й ініціативності дітей до навчального матеріалу заняття.

1.3.         Планувати та проводити групову, індивідуальну роботу зі звукової культури мовлення, постійно

1.4.         Сприяти         формуванню культури поведінки дошкільників шляхом моделювання реальних життєвих ситуацій.

1.5.          Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей.

1.6.          Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо систематичного відвідування онлайн занять дітьми закладу дошкільної освіти, необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку

1.7.         Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей.

 

 

Результати проведення «Підсумкового моніторингового дослідження»

(квітень 2023 року)

динаміки змін

у розвитку дітей дошкільного віку

відповідно Базового компоненту

в ЗДО №169 «Берегиня» ЗМР у 2022/2023 навчальному році.

 

Моніторинг у вихованців старшої та підготовчої групи виявив значне покращення показників за освітніми напрямами «Особистість дитини» (було 60%, стало 75%), «Дитина в соціумі» (було 58%, стало 75%), «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (було 66%, стало 75%), «Дитина в природному довкіллі» (було 66 %, стало 78 %). Якщо на початку року вихованців мали середній рівень засвоєння знань за освітніми напрямками «Дитина в соціумі»,  «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Гра дитини», «Мовлення дитини»,  то на кінець року – вже достатній рівень. З достатнього на високий рівень змінився показник за напрямком «Дитина в світі мистецтва». 

 

   В молодшій групі  покращилися результати за освітніми напрямками «Дитина в соціумі»  (було 65%, що відповідало середньому рівню, а стало – 82% - вже достатній рівень). Показники за напрямками «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в світі мистецтва», «Особистість дитини»  залишилися на середньому рівні. Освітні напрямки «Мовлення дитини» та «Дитина в природному довкіллі» незначно покращилися показники навченості вихованців.

   За деякими освітніми напрямками у вихованців середньої групи «Ромашка» спостерігається позитивна динаміка дещо покращення  в показниках. За освітніми напрямками «Дитина в соціумі» (було 70%, стало 78%), «Гра дитини» (було 78%, стало 96%) покращилися показники. «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в світі мистецтва», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини» показники засвоєння залишилися на середньому рівні, «Особистість дитини».

      У вихованців групи раннього віку значно покращився рівень засвоєння компетентностей. Якщо на початку навчального року за всіма освітніми напрямками спостерігався початковий рівень, то на кінець року «Особистість дитини» (було 35%, стало 70% ), «Дитина в соціумі» (було 25%, стало 57%), «Дитина в природному довкіллі» (було 43%, стало 71%), «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (було 25%, стало 73%), «Дитина у світі мистецтва» (було 45%, стало 66%), «Гра дитини» (було 50%, стало 69%), «Мовлення дитини» (було 25%, стало 72%) діти показали початковий показник, то на кінець року  – вже середній. 

Узагальнені результати рівня розвитку компетенцій дітей молодшого дошкільного віку відповідно до освітніх ліній БКДО

2020-2021 н.р.

 

Показники компетенції за освітніми лініями  у групі молодшого дошкільного віку відповідають середньому рівню. Найнижчий показник  (42%) належить освітній лінії «Мовлення дитини». Середній показник простежується по всіх лініях.

 

Узагальнені результати спостережень рівня компетентності дітей середнього дошкільного віку (5-го р.ж.) виявили достатній рівень розвитку дошкільників.

За показниками моніторингу дітей  старших груп  рівень  їх фізичного розвитку, стану життєво важливих систем організму та здоров’я дозволяє витримати певну кількість уроків протягом дня та їх часовий відрізок, зберігаючи належну позу  і при цьому немає ризику викривлення хребта.

 Діти усвідомлюють свої фізичні можливості, уміння, переживання а також здатність адекватно оцінювати свої досягнення та особисті якості.

Сформовані соціальні мотиви: потреба в соціальному визнанні, бажання отримувати соціально значимий статус; бажання вчитися, отримувати знання.

 

   Вихованці здатні свідомо керувати своєю поведінкою та діяльністю, ставлять мету та докладають вольові зусилля для її досягнення.  Вміють підпорядковувати свої дії вимогам «треба», а не «хочу», свою поведінку встановленим правилам. Володіють соціальними нормами прояву почуттів, розрізняють базові емоції.

Загальний рівень підготовки достатній.